Polityka prywatności
sklepu internetowego www.katmat.pl
Niniejsza polityka prywatności została przyjęta zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej nr L 119/1 z 4.5.2016; dalej: RODO). Celem polityki jest w
szczególności wykonanie obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 i 14 RODO.
1. Definicje
W treści niniejszej polityki posługujemy się zwrotem Sklep, przez który należy rozumieć – sklep internetowy prowadzony pod adresem www.katmat.pl/
2. Kim jest administrator danych?
1. Administrator danych to osoba ustalająca cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Administratorem Państwa danych osobowych jest KATARZYNA ZIEBURA prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „KATMAT Katarzyna Ziebura” wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Ogrodowa 2, 43-155 Bieruń, NIP: 6462979487, REGON: 384577897, adres poczty elektronicznej: [email protected], numer tel.: 510135403.
3. Czyje dane osobowe przetwarzamy?
W związku z prowadzoną działalnością, przetwarzamy w szczególności dane osobowe użytkowników Sklepu. Zakres przetwarzanych danych każdorazowo jest adekwatny do celów przetwarzania.
4. Jakie dane gromadzimy za pomocą Sklepu, a także w jakim celu je wykorzystujemy?
Zakres Państwa danych, jakie gromadzimy oraz cele ich przetwarzania uzależnione są od
wykorzystywanych funkcjonalności Sklepu, i tak:
4.1. Przeglądanie witryny Sklepu
I. Jakie dane gromadzimy?
Dane zapisywane w formie logów serwera, w których użytkownik identyfikowany jest jako adres URL. Dane te obejmują:
a) czas nadejścia zapytania,
b) czas wysłania odpowiedzi,
c) nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
d) informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
e) adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w
przypadku gdy przejście do Sklepu nastąpiło przez odnośnik,
f) informacje o przeglądarce użytkownika,
g) Informacje o adresie IP.
II. W jakim celu przetwarzamy dane?
Na potrzeby administrowania serwerem, na którym zapisany jest Sklep, a także analizy
statystycznej ruchu w Sklepie.
III. Czy musisz podawać nam swoje dane?
Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość prawidłowego
korzystania z Sklepu.
IV. Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
W oparciu o:
a) zawartą umowę, której przedmiot stanowi usługa świadczona drogą elektroniczną w
postaci udostępnienia Sklepu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz
b) nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegający na
możliwości udostępniania Sklepu osobom trzecim, a także zagwarantowaniu
prawidłowego wyświetlania Sklepu.
V. Komu możemy udostępniać Twoje dane?
Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy
będziemy do tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami
danych mogą być zwłaszcza:
a) osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,
b) osoby zapewniające hosting danych,
VI. Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas niezbędny do wykonania umowy udostepnienia Sklepu lub przez czas trwania naszego prawnie uzasadnionego interesu w przetwarzaniu danych – przy czym w każdym przypadku nie krócej, niż przez okres Twoich odwiedzin na witrynach Sklepu. Pamiętaj, że w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes – masz możliwość zgłoszenia sprzeciwu względem dalszego przetwarzania danych, zgodnie z pkt. 8 poniżej.
4.2. Zakup lekcji za pośrednictwem Sklepu
I. Jakie dane gromadzimy?
Dane niezbędne do realizacji usługi, w tym: imię i nazwisko, adres, adres poczty
elektronicznej, numer telefonu, a w przypadku przedsiębiorców, w wypadku wystawienia
faktury VAT – także NIP oraz firmę przedsiębiorcy.
II. W jakim celu przetwarzamy dane?
W celu:
a) wykonania zamówionego świadczenia..
b) dopasowania treści Sklepu do Twoich upodobań, w zależności od czynności podejmowanych przez Ciebie w serwisie – w tym w zakresie rekomendowanych usług.
c) marketingu naszej działalności.
d) prowadzeniu korespondencji za pomocą wszelkich znanych technologii, w tym: poczty tradycyjnej, poczty elektronicznej (email) lub innych metod komunikacji (np. komunikatorów internetowych itd.).
e) tworzenia zestawień, analiz i statystyk – co obejmuje zwłaszcza badania marketingowe, analizy danych handlowych, planowanie rozwoju usług itd.
f) dochodzenia roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami.
III. Czy musisz podawać nam swoje dane?
Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość pełnego korzystania z funkcjonalności Sklepu, w tym zwłaszcza dokonywania rezerwacji i ich wykonania usług.
IV. Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
W oparciu o:
a) zawartą umowę, której przedmiot stanowi świadczenie usług zamówionych za pośrednictwem Sklepu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b) powszechnie obowiązujące przepisy, które nakładają na nas obowiązki prawne, dla realizacji których konieczne jest przetwarzanie danych – w szczególności w zakresie prawa podatkowego oraz przepisów o rachunkowości lub archiwizacji (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
c) nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegający na możliwości podejmowania działań wskazanych w pkt. II lit. b-f powyżej.
V. Komu możemy udostępniać Twoje dane?
Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy
będziemy do tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami
danych mogą być zwłaszcza:
a) osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,
b) podmioty obsługujące system rezerwacyjny,
c) osoby zapewniające hosting danych,
d) osoby świadczące na naszą rzecz usługi audytorskie lub doradcze – np. w zakresie pomocy prawnej, podatkowej lub rachunkowej,
e) podmioty świadczące na naszą rzecz usługi pomocnicze, w celu wykonania Umowy, tj. w szczególności kurierskie, transportowe i inne,
f) nabywcy wierzytelności, związanych z transakcjami zawieranymi za pomocą Serwisu – w przypadku, gdy zdecydujemy się na dokonanie zbycia takich wierzytelności, w szczególności z uwagi na istnienie znacznych zaległości płatniczych.
VI. Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Zależnie od podstawy przetwarzania – będzie to:
a) czas niezbędny do wykonania umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu, a także przedawnienia związanych z tym roszczeń,
b) czas trwania obowiązków prawnych, z których wynika konieczność przetwarzania Twoich danych,
c) czas istnienia naszego prawnie uzasadnionego interesu w przetwarzaniu danych.
Pamiętaj, że w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes – masz możliwość zgłoszenia sprzeciwu względem dalszego przetwarzania danych, zgodnie z pkt. 8 poniżej
4.3. Formularz kontaktowy
I. Jakie dane gromadzimy?
Adres poczty elektronicznej, imię i nazwisko.
II. W jakim celu przetwarzamy dane?
Dla celów marketingowych, w tym do informowania o treści naszej oferty oraz umożliwienia
kontaktu z klientem.
III. Czy musisz podawać nam swoje dane?
Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość otrzymywania
odpowiedzi na poruszone kwestie.
IV. Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
W oparciu o zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – udzieloną w szczególności poprzez
zaznaczenie pola „Wyrażam zgodę”, uzupełnienie stosownego formularza w obrębie Sklepu i
kliknięcie zatwierdzającego przycisku („Prześlij”).
Pamiętaj, że masz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (np. poprzez wysyłkę
stosownej wiadomości email na adres: [email protected]), bez wpływu na
zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem.
V. Komu możemy udostępniać Twoje dane?
Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy
będziemy do tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami
danych mogą być zwłaszcza:
a) osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,
b) osoby zapewniające hosting danych,
VI. Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Do czasu cofnięcia zgody na otrzymywanie wiadomości.
4.4. Pliki cookies
Polityka plików cookies stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Polityki prywatności.
5. Czy dane mogą być przetwarzane w procesach obejmujących
zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie „kwalifikowane”?
Obecnie nie stosujemy żadnych operacji, w ramach których dochodziłoby do zautomatyzowanego podejmowania decyzji wywołujących po stronie ich adresatów skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nich wpływających. W przypadku wdrożenia w przyszłości takich operacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych – zapewnimy ich zgodność z właściwymi przepisami.
6. Czy Twoje dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)?
Obecnie nie przewidujemy przekazywania Twoich danych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Nie wykluczamy jednak, że w przyszłości możemy uznać to za zasadne. W takim wypadku, dane będą zabezpieczone w sposób wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy, w szczególności poprzez zastosowanie tzw. standardowych klauzul umownych (SCC).
7. Jakie prawa przysługują Ci w związku z przetwarzaniem danych?
Możesz wystąpić do nas w szczególności z wnioskiem o:
1) dostęp do przetwarzanych przez nas danych (w tym: informację o przetwarzaniu przez nas danych lub przekazanie kopii danych),
2) sprostowanie (poprawienie) danych,
3) ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych),
4) usunięcie danych (“prawo do bycia zapomnianym”),
5) przeniesienie danych do innego administratora.
Powyższe wnioski mogą być wysyłane w szczególności w sposób określony w pkt. 11 poniżej – i będą rozpatrywane zgodnie z właściwymi przepisami, w tym art. 15-20 RODO.
8. Prawo sprzeciwu
Niezależnie od powyższego, masz prawo do wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania Twoich danych, które realizowane jest w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes. W takim wypadku:
1) jeżeli dane osobowe są przetwarzane na cele marketingu – niezwłocznie zaprzestaniemy takiego przetwarzania.
2) jeżeli podstawą przetwarzania danych jest interes innego rodzaju – zaprzestaniemy takiego przetwarzania, chyba że wykażemy: a) że wspomniany interes jest nadrzędny wobec Twoich interesów, praw i wolności lub też b) istnieje podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
Prawo sprzeciwu może być realizowane w szczególności poprzez wysyłkę stosownego
oświadczenia w sposób określony w pkt. 11 poniżej.
9. Skarga do organu nadzorczego
W przypadku gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych narusza obowiązujące przepisy – masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane kontaktowe PUODO dostępne są w szczególności na witrynie https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.
10. Miejsce publikacji oraz aktualizacje polityki prywatności
Niniejsza polityka prywatności może od czasu do czasu podlegać zmianom. Aktualna wersja
polityki będzie każdorazowo dostępna przez cały czas na naszej stronie internetowej pod
adresem: www.katmat.pl
11. Jak można się z nami skontaktować?
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących sposobu wykorzystania przez nas Państwa danych
osobowych, można się z nami skontaktować telefonicznie, pocztą elektroniczną lub listownie
pod następującymi numerami i adresami:
KATMAT Katarzyna Ziebura
ul. Ogrodowa 2
43-155 Bieruń
– z dopiskiem: „ochrona danych osobowych”
Tel: 510135403
e-mail: [email protected]
Załącznik nr 1 do Polityki prywatności – Polityka COOKIES
§1
1. Niniejsza Polityka określa zasady przechowywania przez Administratora informacji oraz dostępu Administratora do informacji już przechowywanej na Urządzeniach Klienta w formie plików Cookies.
2. Wszelkie pojęcia, zdefiniowane w Polityce prywatności, zachowują swoje znaczenie także na gruncie niniejszej Polityki Cookies. Nadto, następującym pojęciom nadaje się poniższe znaczenie:
a) Cookies – stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Sklepu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Sklepu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
b) Cookies Własne – oznacza Cookies zamieszczane przez Administratora, związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez Administratora za pośrednictwem Sklepu.
c) Cookies Zewnętrzne – oznacza Cookies zamieszczane przez osoby trzecie, za pośrednictwem strony internetowej Sklepu i wykorzystywane przez współpracujących z Administratorem Sklepu reklamodawców oraz partnerów.
d) Polityka – niniejsza Polityka plików Cookies, stanowiąca załącznik nr 1 do Polityki prywatności.
e) Urządzenie – oznacza elektroniczne urządzenie za pośrednictwem, którego Klient uzyskuje dostęp do Sklepu.
§2
1. Administrator za pomocą plików Cookies przechowuje na Urządzeniu Klienta informacje lub uzyskuje dostęp do informacji już przechowywanej – na zasadach określonych w niniejszej Polityce.
2. Administrator wykorzystuje następujące typy plików Cookies:
a) Cookies sesyjne (session cookies): są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej),
b) Cookies trwałe (persistent cookies): przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie Urządzenia nie powoduje usunięcia tego rodzaju Cookies z Urządzenia.
3. Korzystanie przez Administratora z plików Cookies nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Urządzeniu Klienta i oprogramowaniu zainstalowanym w tym Urządzeniu.
§3
1. Administrator wykorzystuje Cookies Własne w celu dostosowania zawartości Sklepu do preferencji i potrzeb Użytkownika, w szczególności przy uwzględnieniu rodzaju Urządzenia za pomocą którego Użytkownik korzysta z Serwisu. Tego rodzaju Cookies obejmują:
a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Sklepu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Sklepu;
b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, na przykład wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Sklepu;
c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Sklepu;
d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
2. Administrator wykorzystuje Cookies Zewnętrzne w celu tworzenia zbiorczych statystyk i analiz, służących monitorowaniu sposobu korzystania z Sklepu przez Klientów – co umożliwia jak najlepsze dostosowanie go do potrzeb Klientów. W tym zakresie Administrator korzysta z usług:
a) Google Analytics – w ramach której w chwili otworzenia Sklepu następuje odczytanie, napisanie i wysłanie na zabezpieczony serwer Google informacji o pochodzeniu użytkowników identyfikowanych na podstawie IP. Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są na witrynie Google (https://policies.google.com/technologies/types?hl=pl).
b) Google AdWords oraz Facebook Ads – w ramach których Sklep korzysta z tzw. kodów remarketingowych. Kody wykorzystywane są w celu dopasowania zindywidualizowanych reklam do poszczególnych Użytkowników, a następnie ich wyświetlenia w sieci reklamowej danego dostawcy (Google lub Facebook). Sieci te obejmują zarówno witryny dostawców, jak również ich partnerów handlowych.
Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępna są na witrynach dostawców, w tym:
Google – https://policies.google.com/technologies/types?hl=pl,
Facebook: https://www.facebook.com/policy/cookies/,
3. W związku z korzystaniem z plików cookies, Administrator gromadzi wyłącznie dane statystyczne, związane z historią przeglądania. Inne dane (jak np. imię, nazwisko, adres itd.) nie są w żaden sposób utrwalane.
§4
1. Klient ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików Cookies do swojego Urządzenia w ustawieniach przeglądarki internetowej lub poprzez konfigurację usługi – w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies bądź informować o każdorazowym zamieszczeniu Cookies na Urządzeniu Klienta. Opis niezbędnych w tym celu czynności można odnaleźć na witrynach producentów, np:
a) Mozilla Firefox:
https://support.mozilla.org/pl/kb/W%C5%82%C4%85czanie%20i%20wy%C5%82%C4%85czanie%20obs%C5%82ugi%20ciasteczek.
b) Google Chrome:
https://support.google.com/accounts/answer/61416?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl.
c) Microsoft Edge: https://privacy.microsoft.com/pl-pl/windows-10-microsoft-edge-and-privacy.
2. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies.
3. Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na
niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Sklepu.